انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

پیشگفتار

در این چند هفته ای که به صورت مستقیم با دانشجویان دانشکده در جلسات مختلف ارتباط داشتیم، تمام تلاش خود را کردیم تا تصویری شفاف از انجمن علمی مدیریت در اذهان عزیزان شکل‌گیرد؛ تصویری روشن و بدون نقاط مبهم. با توجه به برنامه های مختلفی که در دانشکده برگزار شد و بازخوردهایی که ما از دانشجویان دریافت نمودیم، سعی کردیم روز به روز نقاط ضعف و ایراداتی را که در جلسات داشتیم، برطرف کنیم. ولی با تمام این تفاسیر، ما در انجمن علمی مدیریت، همچنان در مرحله کسب تجربه و یادگیری از شما دوستان عزیز هستیم.

جلساتی که تحت عنوان" معارفه انجمن علمی" به صورت مجزا برای گرایش های مختلف تا به امروز برگزار شده است، تجربه ای نو در سطح دانشکده بوده است. علی رغم کاستی‌هایی که در برگزاری این جلسات داشته ایم، اما دستاوردهایی که در طی این چند هفته و پس از برگزاری این جلسات نصیب دانشکده و دانشجویان شده است، ما را به ادامه فعالیت‌هایمان به صورت جدی تر و به تلاشی روز افزون ترغیب کرده‌است. یکی از مسائلی که در این جلسات مورد اهمیت است، حضور حداکثری ورودی‌های جدید و حداقلی ورودی‌های قبلی است.

در مورد ورودی‌های جدید دانشکده، سعی کردیم با تشریح اهداف خود از تشکیل این جلسات و استفاده از  تجربیات دانشجویان ورودی‌های قبلی و بیان این تجربیات، قدری دوستان را در جریان فضای کلی دانشکده در سال‌های گذشته قرار دهیم و با توجه به جنب و جوشی که از این عزیزان در این روزها دیده می‌شود، بایستی بیان کنیم که تا حدودی در این کار خود موفق ظاهر شده‌ایم.

در رابطه با ورودی های سال‌های گذشته، کار ما بسی دشوارتر خواهد بود. چرا که دیگر نه از آن شادابی روزها و ماه‌های نخست ورود به دانشگاه خبری هست و نه از آن اوقات بیکاری در بین ساعات کلاس‌ها.

اما اگر بتوانیم به درستی این عزیزان را از اهداف خود مطلع سازیم و نشان دهیم که ما همگی در اصل موضوع هم‌دردیم و دغدغه همه ما، فضای حاکم بر دانشکده مدیریت و حسابداری است (موردی که همه به آن معترضیم)، شاید بتوانیم تمامی استعدادهای موجود را همراه خود ببینیم.

اقداماتی که تا به امروز در سطح دانشکده برای برطرف کردن برخی کمبودها صورت گرفته است، نتایج امیدوارکننده‌ای را به‌ همراه داشته اند. از آن جمله می‌توان به جلسات هم‌اندیشی دانشجویی اشاره کرد که با استقبال روز افزون دانشجویان روبه‌رو شده‌است.

برخی دیگر از این تلاش‌ها و اقدامات عبارت‌اند از: برگزاری کلاس‌های کارگروه ترجمه به تفکیک گرایش‌ها، برگزاری جلسات فلسفه، روانشناسی و نقد کتاب با حضور دانشجویان علاقه‌مند، برگزاری نشست مربوط به کارگروه ارائه کنفرانس‌های دانشجویی و برگزاری نخستین نشست کارگروه نشریه انجمن علمی با هدف آشنایی دانشجویان با موضوع نشریه و مسئولان آن.

در میان تمامی این فعالیت‌هایی که شکل داده شد، جای خالی یک فعالیت به شدت احساس می‌شد و آن ایجاد یک وب‌سایت به‌نام انجمن علمی مدیریت بود. اقداماتی برای ایجاد وب سایت انجمن صورت گرفته است، اما تا زمانی که امکان حضور انجمن علمی در دنیای مجازی از طریق وب‌سایت فراهم گردد، این وبلاگ برای ارتباط دانشجویان با انجمن و اطلاع رسانی ما از این طریق طراحی شده است.

امیدواریم که بتوانیم از هم‌فکری و همکاری همه دوستان علاقه‌مند برای ارتقاء سطح کیفی این فعالیت‌ها به صورت کارا استفاده نماییم.  

سخن آخر:

ما معتقدیم که اگر اهداف خود را به خوبی بشناسیم، با مشکلاتی که در دانشکده خود می‌بینیم، آشنا باشیم و بخواهیم در جهت تغییر و اصلاح فضای موجود در دانشکده‌ که نه علمی‌ست و نه دانشجویی، فعالانه و به‌صورت عمل‌گرایانه بکوشیم، خواهیم توانست که تمامی دانشجویان را در تمامی مقاطع و گرایش‌ها و با تمامی علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌ها به خود جذب نماییم.

به امید آن روز ....

     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد