انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

رمز و راز تغییر,دانش شرطی کردن موفقیت

نویسنده معروفی در زمینه مدیریت و روان شناسی می گوید: 

من همیشه از این که می توانم تغییرات پایداری را در افراد به وجود آورم به خود مغرور بودم. اما یک روز از خواب غفلت بیدار شدم. مردی که زمانی به کمک من سیگار را ترک کرده بود, نزدم آمد, 

سیگاری روشن کرد و گفت (تو موفق نشدی) 

من که کنجکاو شده بودم پرسیدم (منظورت چیست؟) گفت: پس از جلسه ای که با هم داشتیم, به مدت دو سال و نیم سیگار نکشیدم. اما یک بار در اثر فشار روحی, سیگاری روشن کردم و از آن موقع تاکنون دوباره به سیگار پناه آوردم. همه اش تقصیر تو بود! تو ذهن مرا به طور کامل برنامه ریزی نکرده بودی! 

گرچه صحبت های این مرد خالی از خشونت نبود اما نکته مهمی را به من آموخت. من دریافتم که ما باید شخصا مسئولیت تغییرات خود را به عهده بگیریم. هیچکس نمی تواند ذهن شما را برنامه ریزی کند در حقیقت این شما هستید که باید خود را شرطی کنید. 

هر تغییری که در خود ایجاد کنیم,فقط جنبه موقت دارد مگر اینکه خود را (و تنها خود و نه کسی یا چیزی دیگر را) مسئول ایجاد آن تغییر بدانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد