انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

ارزش گوش کردن

ادگار واتسون هو روزی به شوخی گفت: «هیچ کس تا وقتی نداند بعداً نوبت حرف زدن اوست، به صحبت‌های شما گوش نخواهد داد.» متأسفانه این شیوه ارتباطی مردم در این روزهاست. اما مردمان مؤثر به خوبی از ارزش والای شنونده‌ی خوب بودن آگاهند. به عنوان مثال یکی از این افراد برجسته بر روی دیوار اتاق خود، این جمله را نصب کرده بود: «تا وقتی همه با هم حرف می‌زنید، هیچ کس چیزی یاد نخواهد گرفت.» و یا دیگری می‌گفت: «در گوش هر رهبر باید گوشواره‌ای از صدای مردم باشد.»

 

به مزایای گوش کردن دقت کنید. گوش کردن:

  • ·         احترام را نشان می‌دهد.
  • ·         باعث ایجاد ارتباط می‌شود.
  • ·         دانش را زیاد می‌کند.
  • ·         نظر و عقیده تولید می‌کند.
  • ·         وفاداری به وجود می‌آورد.

در نگاه اول، گوش کردن به دیگران، فقط برای آن‌ها سودمند به نظر می‌رسد. اما شما فواید آن را در زندگی خود نیز حس خواهید کرد. یعنی توانایی ایجاد روابط ماندگار، جمع‌آوری اطلاعات با ارزش، شناخت و درک بهتر خود و دیگران.

                                                        

                                                            ۲۵ راه برای پیروزی با مردم نوشته جان سی مکسول

 

از امروز به حرف‌های دیگران دقیق‌تر گوش کنیم.

نظرات 7 + ارسال نظر
یک حسابدار!!! جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:53 ب.ظ

خدای در انتظار آنم که زیباترین اتفاقات رخ دهد، گرچه هیچ چیز روی زمین این ندا را تایید نمی کند اما... قلبیم سرشار از یقین است...

یاسر جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:00 ب.ظ http://http:/

سلام دوستان گلم ....واقعا از من از زحمت های بی دریغ شما ممنونم !!!!!

[ بدون نام ] جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:11 ب.ظ

کوتاه و جالب . ممنون

م.ش.د.88 شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:09 ب.ظ

از این به سعی می کنم بیشتر و بهتر گوش کنم

Y.N شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:25 ب.ظ

الن اغار ماسن. عالی بود .مرسی

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:04 ب.ظ

خوب است. اما به نظر من مطالب شما بیشتر از اینکه بخواد در مورد مدیریت باشهُ بیشتر نکته اخلاقی و اطلاعات عمومی هستش. البته این صرفا نظر منه!!

منفرد سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:16 ب.ظ

خوب گوش دادن می تونه یکی از ویژگی های بزرگ و مهم برای یک مدیر باشه .چون مدیری موفق تره که از نقطه نظرات دیگران هم استفاده کنه و اینکار با گوش دادن به حرفای دیگران انجام میشه چون گاهی افراد مستقیما نظری یا پیشنهادی نمیدن و این مدیره که باید از بین حرفها نظرات رو بیرون بکشه .این یک مهارت می تونه باشه که خیلی ها از داشتنش عاجز اند!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد