انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

تست خودشناسی

در این تست میزان فعالیت و یا استفاده بیشتر فرد از دو نیم کره چپ و راست مغز مورد آزمون قرار میگیرد.

سه نکته برای صحیح تر بودن نتیجه آزمون:

1.پاسخی را انتخاب کنید که هستید، نه آنچه دوست دارید باشید.

2.رعایت صداقت در پاسخ ها.

3.اولین پاسخی که به ذهن می رسد معمولا به حقیقت نزدیک تر است.

 نیمکره راست مغز شما فعال تر است یا نمیکره چپ؟   


1- آیا خودتان‌ را متخصص‌ تلقی‌ می‌کنید؟
الف _ خیر
ب _ بله‌
ج _ در برخی‌ از زمینه‌ها

2- یادآوری‌ اسم‌ اشخاص‌ برایتان‌ راحت‌تر است‌ یاچهره‌ آنها؟
الف _ چهره‌ اشخاص‌
ب_ اسم‌ اشخاص‌
ج _هر دو به‌ یک‌ اندازه‌

3- در مواجهه‌ با شکست‌، کدام‌ یک‌ از گزینه‌های‌زیر، طرز برخوردتان‌ را بهتر نشان‌ می‌دهد؟
الف _ ناامید شدن‌، دست‌ کشیدن‌ از آن‌ کار و امتحان‌کردن‌ چیزی‌ جدید.
ب _ سعی‌، تلاش‌ و کوشش‌ دوباره‌ و دوباره‌
ج _ شکست‌ نابود کننده‌ روح‌ و روان‌ است‌

4- کدام‌ یک‌ از صفات‌ زیر، بیشتر از بقیه‌، وصف‌حالتان‌ هستند؟
الف _ شهودی‌ و درونی
ب _ اهل‌ مطالعه‌ و سنجیده‌
ج _ دقیق‌

5- کدام‌ یک‌ از گزینه‌های‌ زیر، بیشتر با شماهمخوانی‌ دارد؟
الف _ مایلم‌ قوانین‌ و مقررات‌ خاص‌ خودم‌ را رعایت‌کنم‌.
ب _ از گردن‌ نهادن‌ به‌ قوانین‌ و مقررات‌ راضی‌ وشاد هستم‌
ج _ گاهی‌ اوقات‌، قوانین‌ و مقررات‌ دست‌ و پاگیرمی‌شوند و عصبانیم‌ می‌کنند

6- زمانی‌ که‌ در یک‌ جلسه‌ گفتگو یا سخنرانی‌حضور دارید، کدام‌ یک‌ از گزینه‌های‌ زیر بیشتر در شما صدق‌ میکند؟
الف _ اکثر اوقات‌ حواسم‌ پرت‌ می‌شود و به‌موضوعات‌ دیگری‌ می‌اندیشم‌.
ب _ به‌ راحتی‌ حواسم‌ را می‌توانم‌ روی‌ مسأله‌سخنرانی‌ متمرکز نمایم‌.
ج _ فقط اگر موضوع‌ را جالب‌ تلقی‌ کنم‌، می‌توانم‌حواسم‌ را روی‌ آن‌ متمرکز کنم‌.

7- آیا خودتان‌ را شخص‌ منظمی‌تلقی‌ می‌کنید؟
الف _ به‌ هیچ‌ وجه‌
ب _ بله‌، کاملا
ج _ نسبتا، بله‌

8- هر چند وقت‌ یک‌ مرتبه‌ به‌ دنبال‌ حدس‌ وگمان‌های‌ شخصی‌ خود می‌روید؟
الف _ هر وقت‌ که‌ بتوانم‌
ب _ به‌ ندرت‌
ج _ گاهی‌ اوقات‌

9- اگر یک‌ دفعه‌، هوس‌ امتحان‌ کردن‌ یک‌ کار وسرگرمی‌ خلاقانه‌ جدید، مثل‌ نقاشی‌ یاسفالگری‌ به‌سرتان‌ بزند، چه‌ می‌کنید؟
الف _ آن‌ را امتحان‌ می‌کنم‌ و بعد آن‌ رابه‌ عنوان‌ یکی‌ از سرگرمی‌های‌ بی‌شماردیگرم‌ توسعه می‌دهم‌.
ب _ به‌ احتمال‌ زیاد، فقط به‌ آن‌ فکر می‌کنم‌ وفراتر نمی‌روم‌.
ج _ چندین‌ مرتبه‌ آن‌ را امتحان‌ می‌کنم‌ و بعد به‌سراغ‌ سرگرمی‌ دیگری‌ می‌روم‌.

10- در مدرسه‌ و دوران‌ تحصیل‌، سرکلاس‌ کدام‌ یک‌ ازدرسهای‌ زیر، بیشتراحساس ‌راحتی ‌می‌کردید؟
الف _ هنر
ب _ ریاضیات‌
ج _ جغرافی‌

11- هر چند وقت‌ یک‌ بار، مایلید مبلمان‌ وتزیینات‌ منزلتان‌ را عوض‌ کنید؟
الف _ بیش‌ از سه‌ مرتبه‌ ظرف‌ پنج‌ سال‌
ب _ هر پنج‌ سال‌ یک‌ مرتبه‌
ج _ ظرف‌ هر پنج‌ سال‌، دو تا سه‌ مرتبه‌

12- وقتی‌ مشغول‌ شنیدن‌ اخبار از تلویزیون‌هست%
نظرات 14 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:44 ب.ظ

خیلی خوب با نتیجه ای دقیق

[ بدون نام ] جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:59 ب.ظ

جالب بود
مرسی از زحماتتون

پگاه مارالانی شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:51 ق.ظ http://kermanshahit.com

سلام خیلی جالب بود...

[ بدون نام ] شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:13 ق.ظ

عالی بود

نغمه غفوری شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:17 ب.ظ

ممنونم
نتیجه جالبی بود

[ بدون نام ] شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:13 ب.ظ

خیلی جالب بودممنون از زحمات شما

کیانا فرخی یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:41 ب.ظ

آدم منعطفی شدم . با استفاده از دو نیمکره . تست جالبی بود

یک حسابدار!!! یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:30 ب.ظ

mr30 jenab nesbi gara.... ما هم نسبی شدیم!!!

مبنا دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:20 ق.ظ

من۳۹!!!

سید! دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:49 ب.ظ

ایول به خودم که چه مغز نازنینی دارم...

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:35 ب.ظ

تیز هوش تشریف دارم. ممنون

[ بدون نام ] شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:33 ق.ظ

جالب بود ولی فکر نمی کنم جوابش ۱۰۰٪ درست باشه این یه تست نسبیه

امید پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:21 ب.ظ

امتیاز من شد ۶۳. معنی این چیه؟ نکنه مغز من از بس فعاله هنگ کرده.

ستاره شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 04:11 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد