انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

معرفی کتاب((از خوب به عالی)) نوشته جیم کالینز

معرفی کتاب((از خوب به عالی)) نوشته جیم کالینز


کتابی که مدیران باید برای خواندنش بشتابند. 

                                                                 یو اس ای تودی 

 تفاوت این اثر با نوشته های دیگر این است که آقای کالینز برای رسیدن به این نتایج مسیر پر تلاشی را پیموده است.مطالب این کتاب بر اساس بررسی دقیق و موشکافانه و تجارب سازمان ها و شرکت ها گردآوری شده و برای رساندن ما به دستاوردهای غیره منتظره از نیروی شگفت آوری برخوردار است. 

                                                                  فایننشال تایمز  

کتاب حاضر با بهره گیری از تحقیقات دقیق و روشمند سبک های مدیریتی کنونی را به چالش می کشاند.از ایده مدریت مافوق بشری تا فناوری اطلاعات و تمایل به تملک و تلفیق شرکت ها . مطالب این کتاب الزاما افراد متوسط را به افراد با کفایت تبدیل نخواهد کرد اما موجب می شود تا شایستگی به تعالی بدل شود. 

                                                                   پیتر اف. دراکر     

درباره نویسنده 

 

جیم کالینز شریک در تالیف کتاب پایداری بوده است.این کتاب به مدت بیش از پنج سال پرفروش ترین کتاب در سطح ملی و هو اکنون میلیون ها نسخه از آن در حال چاپ می باشد.کالینز به عنوان استادی که سال ها به مطالعه شرکت های با ثبات و عالی پرداخته امروز در شرکت ها و بخش های مختلف اجتماعی به مدیران رهنمود می دهد. او عضو رسمی دانشکده بازرکانی دانشگاه استانفورد است و جایزه استاد برجسته را نیز از همین دانشگاه دریافت کرده است. هم اکنون در بخش لابراتوار تحقیقات مدیریتی در بولدر کلورادو مشغول فعالیت می باشد. 

درباره کتاب 

از خوب به عالی همانگونه که از نامش بر می آید مسیر رشد و بالندگی را ترسیم می کند.عرصه های بزرگ اقتصادی را ارائه می دهد.راز موفقیت موسسات برتر دنیا را بازگو می کند و ما را با عملکرد مدیران برتر آشنا می سازد. با متنی ساده و به دور از الفاظ تخصصی مفاهیم مدیریتی را شرح می دهد. 

وجه تمایز آن از سایر کتاب های مدیریتی نگرش خلاق آن است بدین معنی که اصول و روش های مدیریتی را از قالب کلیشه های همیشگی خارج می کند و می گوید که همه ما در هر زمینه ای که فعال باشیم می توانیم بالا و بالاتر برویم.می توانیم افق دید خود را وسعت بخشیم و خود را از چمبره ماندن در وضعیت صرفا خوب برهانیم. 

از خوب به عالی ظاهرا یک کتاب اقتصادی و به عبارتی مدریتی است اما در نهایت هدف آن ارتقا سطح تفکر بشر و رسیدن به رفیع ترین جایگاه هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد