انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

برند

برند

انواع برند

*برندهای تجاری:هدف از این نوع برند بدست اوردن سهم بیشتری از مشتری است که در نهایت منجر به بدست اوردن س هم بیشتری از بازار می شود.

بطور کلی مفهوم برند با مسایل تجاری گره خورده است و بیشتر در کسب و کار شنیده می شود.

*برندهای اجتماعی:هدف از این برند انباشت ثروت است و به اشکال مختلف می تواند باشد:  

1)هنرمندان سینما و موسیقی

2)ورزشکاران

3)رسانه ها

*برند سیاسی: هدف کلی ازبرندینگ  توسعه ی ثروت است.هدف از برندینگ سیاسی بدست اوردن سهم بیشتری از ارای مردم است که این منجر به بدست اوردن ثروت و قدرت بیشتر می شود.

*برند ملی:این برند با نام کشورها گره خورده است وبه دو صورت اتفاق می افتد:

1)وقتی کشوری مهد محصولی خاص باشد

2)وقتی کشوری در محصول خاصی اول باشد و یا کیفیت محصول خاصی در ان کشور بهترین باشد مثل قهوه ترک والماس افریقا  

  وقتی کشوری از هنر برندینگ بهره ببرد در ان صورت است که هر چه از ان کشور صادر شود به نام و برند ان کشور معروف می شود.مثل:فرش ایرانی و زعفران ایرانی

مارک تجاری

*تعریف مارک تجاری:سیری است برای کشف استعدادهای نهان و نقاط ضعف و به کلام ساده تر خودیابی کلی است.

از مهم ترین جنبه های مادی کسب و کار چه بزرگ چه کوچک چه خرده فروشی چه تجارت میان شرکت ها تعیین مارک تجاری به شمار می رود.

*اصل تعیین مارک تجاری:مارک تجاری به منزله ی وعده ایست که به مشتری خود داده می شود.این مارک محدوده ی انتظارات از محصول یا خدمات شرکت را برای مشتری مشخص نموده و تمایزی میان انچه شرکت عرضه می کند با انچه رقیبش عرضه می کند بوجود می اورد و باید بر اساس انچه که گروه مشتریان مورد نظر انتظار دارند شکل بگیرد.

شا لوده ی مارک تجاری لزوما لوگوی شرکت می باشد.

*استراتژی مارک تجاری:عبارتست از اینکه شرکت ها به چه نحوه  چه اندازه  کجا  چه وقت  برای چه کسانی جهت برقراری ارتباط از طریق مارک تجاری برنامه ریزی می کنند.

*در درون مارک تجاری همواره ارزش افزوده ای نهفته است.

مثلا شرکت نایک برای دستیابی به بازار مورد نظر همواره محصولاتش را از طریق ستارگان دنیای ورزش عرضه می کند.

ایجاد مارک تجاری

1)انتخاب یک لوگوی چشمگیر

2)ایجاد پیام های کلیدی و درج نمودن ان در کنار مارک خود

3)ایجاد شعار تبلیغاتی و عبارت به یاد ماندنی پر معنای موجز

4)تعیین استانداردهایی از رنگ و نماد و اندازه های یکسان برای کالای تبلیغاتی خود

5)حفظ ثبات خود

انواع مارکهای مشهور

*ورساچهVERSACE                                                             

نام کمپانی: جیانی ورساچه

کشور تولید کننده:ایتالیا

شعبه ی مرکزی:میلان ایتالیا

بنیانگذار کمپانی:جیانی ورساچه

رییس هییت مدیره:سانتور ورساچه

کمپانی ورساچه یکی از بزرگترین تولید کنندگان پوشاک مردانه و زنانه و عطر و ادکلن برای تمامی سنین است.اما بیشتر به پوشاک اختصاص دارد.از طرفداران عطر و ادکلن ورساچه کشور اروپاست.در ایران هم فروش خوبی داشته بخصوص ورساچه مشکی خانم ها و ورساچه ابی اقایان.

*لاگوستLACOSTE                                                              

نام کمپانی:لاگوست

کشور تولید کننده:فرانسه

شعبه ی مرکزی:پاریس فرانسه

این کمپانی از سال 1933میلادی در زمینه های عطر و ادکلن و پوشاک اقایان و خانم ها و کفش و محصولات چرمی اغاز به کار کرده است.این کمپانی اسپانسر بسیاری از مسابقات ورزشی درجهان است.مهم ترین مسابقه ای که کمپانی لاگوست اسپانسر ان بوده دیویس کاپ تنیس بوده است.

*بوسBOOS                                                                         

نام کمپانی:هوگو                            

کشور تولید کننده:المان

شعبه ی مرکزی:برلین المان

این یک مارک صهیونیستی است.این کمپانی سابقه ی زیادی در عرصه ی ادکلن دارد.هوگو بوس یک مارک درجه یک است و در فروشگاه های با متراژ زیاد ارایه می شود.لباس های مردانه ی بوس شامل لباس های های سلکشن مدل کلاسیک در رنگهای مشکی  نارنجی و سبز می باشد.

*بولگاریBVLGARI                                                              

نام کمپانی:بولگاری

کشور تولید کننده:ایتالیا

شعبه ی مرکزی:رم ایتالیا

مدیرعامل:پایولو بولگاری

این کمپانی سابقه ای در زمینه ی پوشاک نداشته و فعالیت خود را در زمینه ی جواهرات مدرن و شیک و عطر و ادکلن قرار داده است.پر طرفدارترین ادکلن های بولگاری کشور اکوا می باشد ومخصوص و برازنده ی اقایان است.

*کلوین کلینCK                                                                   

نام کمپانی:کلوین کلین

کشور تولید کننده:امریکا

شعبه ی مرکزی:نیویورک امریکا

این کمپانی از سال 1968میلادی شروع به فعالیت در زمینه ی پوشاک اقایان برای تمام سنین نموده است.از دیگر محصولات این کمپانی ادکلن های خوشبوست که در اروپا و امریکا فروش خوبی دارد.

 

 سرمایه گذاران 2 مارک جهانی انحصاری پوشاک 

واگذاری کامل 2 مارک جهانی انحصاری پوشاک در کل ایران

1 (دیزل المان

2)زارا اسپانیا

[این مطلب توسط خانم  مریم حسین خانی برای سایت انجمن علمی مدیریت ارسال شده است.]

نظرات 2 + ارسال نظر
بهارا چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:29 ق.ظ

مطلب جالبی بود. خسته کننده نبود و تا آخرشو با اشتیاق می شود خواند.
با تشکر

بازرگان مدیسه سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:12 ق.ظ http://madisehco.blogfa.com/profile

به نام خدا
با سلام به شما و تمام همکارانتان
شما که بنده رو در پیوندها نگذاشتید و ظاهرا تمایلی برای این ارتباط ندارید.حداقل بفرمایید با چه ایمیلی می تونم باهاتون در ارتباط باشم؟من کتاب الکترونیکی رو چند وقت پیش دادم بیرون و الان هم در تدارک کتاب دوم هست و مراحل پایانیش هست.منتظر پاسختون هستم.سپاس

دوست عزیز شما در لینک های ما قرار گرفتید و آدرس ایمیل انجمن علمی ما در زیر گفته شده:

modiransbu@gmail.com

موفق و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد