انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

آشنایی با دکتر حسین اسلامبلچی

 آشنایی با دکتر حسین اسلامبلچی

حسین اسلامبلچی

دکتر حسین اسلامبلچی رئیس و مدیر عاملVenture Partners  2020 که در زمینه telecomm knication  (مخابره دور برد ) به سهام دارن شرکتهای خصوصی و سرمایه گذاران، مشاوران و تکنولوژی های لازم را ارائه می دهد. نزدیک به دو دهه است که دکتر اسلامبلچی سرپرستی و رهبری شبکه AT&T ، سیستم ها و سرویسهای آنها را به عهده دارد . با ادغام شرکت AT&T  با  شرکت  SBC در اواخر سال 2005 ، او نیز  AT&T را ترک کرد . با رفتن او ، در 30 دسامبر سال 2005مجله Business Week  او را بعنوان یکی از افراد مهم در به دست آوردن جایگاه شرکت AT&T  به عنوان رهبر تکنولوژی معرفی کرد و اضافه کرد که او فردی جسور و بی باک ، واقع گرا و آرمان گراست.    

از سال 2001 تا 2005 با سمت رئیس هیأت مدیره تکنولوژی کار کرد و با افراد برتر خود در باره فورمولاسیون (تئوری) و انجام دادن استراتژی technology رایزنی های خود را انجام داد . پیش از این او پیش بینی کرده بود که IP قادر به انجام هر کاری خواهد بود . کتاب اخیر او 2020 VISION  می باشد که در آن به اصول و مبانی مهندسی ارتباطات در دو قرن آینده پرداخته است.

 

حسین اسلامبلچی

 

مجله Light reading  هنگامی که او را در لیست برتر 10 نفر اول Movers and shakers به عنوان مرد شماره یک در زمینه Telecom  معرفی کرد درباره او نوشت: (( فعالیتها و تلاشهای دکتر اسلامبلچی نشان داده است که ارتباطات محض به کدام سمت حرکت می کند)) (نوامبر2003) . همچنین مجله  new York  در 22 ژانویه سال 2005 چنین نوشت :
(( استراتژیست تکنولوژیکی با آرزوهایی که در  AT&T داشت ، در طرح ها و نقشه هایش تغییر موضوع داد و تبدیل به یک شرکت  data transmission   شد که به فروش نرم افزارهایی مانند  network security systems  (سیستم های امنیتی شبکه ) پرداخت))

علاوه بر خدمت کردن به عنوان CTO ، دکتر اسلامبلچی رئیس GLOBAL NETWORKING TECHNOLOGY SERUICES  در شرکت AT&T ، مدیر عامل و رئیس حزب کارگرانِ AT&T  و رئیس ارشد اطلاعات در این شرکت بود که این مسئولیت های پشت سرهم و انجام آنها باعث شد که او تکنولوژی و دیدگاه لازم نسبت به کمپانی را در قرن بیست و یکم کسب کند . در زمانی که رئیس و مدیر عامل AT&T بود، تیمی متشکل از بهترین دانشمندان دنیا و مهندسان را گرد هم آورد تا درگسترش و توسعه معماری (مهندسی معماری) گام بردارند که شبکه های اطلاعاتی و پیامهای AT&T  را دریک نقطه جمع کردند و آن IP/MPLS  بود که هم اکنون تمام مراکز تجاری و اصلی در سراسر دنیا را به هم مربوط می سازد.

 

حسین اسلامبلچی

 

دکتر اسلامبلچی به عنوان رئیس سرویسهای شبکه جهانی درAT&T، مسئولیت  طراحی DESIGN، مهندسی ، گسترش و بهبود ، اجرا و جلب اعتماد شبکه جهانیAT&T را به عهده داشت ، همان طور که همه این کارها را به خوبی در مرکز اصلی شبکه های AT&T  یعنی Global network operation Center نیز انجام داد . به عنوان رئیس ارشد اطلاعات ، با برداشت منحصر به فرد خود از بروسه های تجاری صفر و یک توانست ، تکنولوژی اطلاعات بنیادیِ AT&T  را مهندسی کند . در زمان جابجایی شبکه هایAT&T به سکوی  IP/MPLS  ، هدایت سیستم های خدماتی مشتری و پشتیبانی عملیات را در شبکه به عهده گرفت و AT&T را به یکی از  Carrier   های ارزان قیمت و کم هزینه تبدیل کرد . این کار باعث شد که سیکل زمانی پیشرفت کند و اجاره داد تا مشتریان راهی تازه بسوی network داشته باشند که به آن ها این امکان را می داد که سرویس هایشان را کنترل کنند.

دکتر اسلامبلچی جایزه های بسیاری را از آن خود کرد مانندAT&T science و Technology Medal   ، همچنین عضو انجمن AT&T   شد و در سال 2002 مشهورترین جایزه  technical   را به خودش اختصاص داد که در تاریخ  AT&T communication  تا آن زمان به کسی اهدا نشده بود.

دکتر اسلامبلچی بیش از 800 اختراع را در جهان به ثبت رسانید . همچنین او را بعنوان یکی از مخترعان دارای آثار فراوان در مهندسی ارتباطات می شناسند و در سال 2001 از طرف New jersey inventors hall of fame  به عنوان مخترع سال برگزیده شد.

 

خلاصه (چکیده) 

برای انقلاب بعدی درnetwork    نقشه نکشید – قرار نیست اتفاقی بیفتد. بجای آن ، برای ارزیابی (بررسی)   network  آینده برنامه ریزی کنید . دیگر خبری از انقلاب شبکه  در آینده نیست زیرا هر آنچه که در شبکه های حال حاضر مشاهده
می کنید تصدیقی است  بر این که دگر گونی کاملی در مقیاس وسیع در آن network صورت گرفته است.

بیشترین عملکرد network  آینده در جایی از شبکه اتفاق می افتد که یک multi-service Architecture جهت نظارت و خِرَدی کردن (منطقی کردن)، نیازمندِ multi-service access  نظیرِ Ethernet ، TDM ، Cable DSL و... می شود.

حسین اسلامبلچی دیدگاه خودش درمورد این شبکه آینده را فقط برای خودش نگه نداشت (آن را بین مردم دنیا رواج داد) – یک شبکه تحلیل موضعی با یک ساختار multi-service و یکHANDS – FREE ، شبکه هوشمند خود عملگرا . این NETWORK یک چارچوب اصلی برای خود بدست آورد که کنترل ، بالانس منابع ، سیاستهای امنیتی و مدیریت پروژهای عظیم و دستگاهی هوشمند را نیز اجرا می کند.

او چالشهای کلیدی خود را در این راه چنین بیان می کند : مهاجرت واضح و شفاف از شبکه های ساده ؛ دستیابی به بزرگترین استانداردهای اعتباری ، امنیتی وماندگاری همیشگی ؛  چالشهای ساخت و مدیریت یکSelf-operation network  (شبکه خود عملگرا) ؛ و نیاز مند فروشندگانِ نرم افزار و سخت افزار برای سرعت بخشیدن به این دیدگاه  (دیدگاه در مورد multi-service )

 

حسین اسلامبلچی

 

بیوگرافی

حسین اسلامبلچی 106 اختراع را به ثبت رسانده و بعنوان یک رهبر (سردمدار) تکنولوژی شناخته شده است . در اکتبر سال 1999 ، حسین هنگامیکه به عضویت انجمن علمی AT&T  درآمد برترین مدال افتخار technical  را دریافت کرد . همچنین او در سال 2001 از طرف    Nj Inventors hall of fame     جایزه مخترع سال را به خود اختصاص داد ، در سال 1997 به خاطر یکی از اختراعات مهم استراتژیکی اش جایزهThomas Alva Edison award  را دریافت کردد و در همان سال AT&T labs science   و Technology Medal     را نیز از آن خود کرد. حسین عضو هیأت  مشاوران Conexant می باشد همانطور که عضویت هیأت رئیسه   NAB یعنی  National Alliance of Business و Wytec می باشد ، همچنین او در John university whiting school of Engineenig به عنوان یکی از اعضای شورای مشاوان نیز کار کرده است . حسین کتابهای خودش را در 18 نشریه technical  چاپ کرده است و در مجله مدیریت سیستم ها و شبکه ، عضو اعضای تهییه کنندگانِ IEEE می باشد . در سپتامبر سال 1988،حسین به کمیته استخدام افرادِ معلول (ناتوان) پیوست، او تلاشهای این کمیته را پشتیبانی  و حمایت می کرد تا اینکه تکنولوژی اطلاعات نیز بتواند مورد استفاده افراد ناتوان هم قرار بگیرد . ) تلاش می کرد که IT  برای افراد ناتوان و معلول قابل فهم ، آسان و مورد استفاده باشد ) . هم اکنون در  AT&T  به عنوان قهرمانِ  accessibility کار می کند.

او دارای مدرک لیسانس در مهندسی الکترونیک می باشد ، مدرک فوق لیسانس و دکترا در رشته الکترونیک را از دانشگاه  کالیفرنیا  (university of California – san diego ) در یافت نمود.

[این مطلب توسط خانم نغمه غفوری برای سایت انجمن علمی مدیریت ارسال شده است.]  


نظرات 1 + ارسال نظر
محبی شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:43 ق.ظ

خیلی جالب‌ناک است معرفی هم‌وطنانی که در آن‌ور آب‌های نیل‌گون برای خودشان دم و دست‌گاهی به هم زده‌اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد