انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

تکنیک های زبانی

از تکنیک های رهبران کارامد  

 

 

رهبران کارامد زبانی به کار می برند که با زبان مورد استفاده رهبران ناکارامد متفاوت است .. چرچیل نمونه‌ی خوبی است. او در نخستین سخنرانی خود خطابه ی زیر را در جایگاه نخست‌وزیری در 13 می 1940  در مجلس عوام ایراد کرد . می‌توانید بگویید تکنیک مورد استفاده او در این‌ خطابه چیست ؟  

" ما در وضع اندوهباری به سر می بریم . ماه های دراز رنج و مبارزه در پیش داریم . شما می پرسید راه ما کدام است ؟ من می توانم بگویم جنگیدن ؛ از راه زمین ، دریا ، آسمان  با تمام نیرو و تمام قدرتی که خداوند به ما داده است ؛ جنگ علیه بزرگ ترین بیداد گری که تاکنون در سیاه ترین و ماتم زاترین برگ های کارنامه بشر هم دیده نشده است . شما می پرسید هدف ما چیست ؟ من می توانم آن را در یک کلمه خلاصه کنم : پیروزی . پیروزی علی رغم همه ی هراس موجود ، به هر اندازه که ممکن است به درازا بکشد و به هر اندازه که راه سخت باشد . زیرا ماندگاری ما در پیروزی ماست ؛ من با دلی شاد و پر امید انجام وظیفه می کنم . احساس می کنم در میان شما مردم ، به نهضت ما گزندی نخواهد رسید . در اینجا حس می کنم این اجازه را دارم که دست یاری به سوی همگان دراز کنم و بگویم : " اکنون بیایید ، بیایید با تمام قدرت یکپارچه خود به پیش برویم . "  

در پست بعدی به طور کامل در مورد این تکنیک و تاثیر آن خواهم نوشت ....

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:11 ق.ظ

خیلی جالب بود. مرسی.

سارا پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:30 ب.ظ

به نظر من چرچیل از تکنیک همراه کردن دیگران استفاده کرده. درسته ؟

بهاره پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:29 ب.ظ

خیلی خوب بود. استفاده کردیم. عیدتونم مبارک.

امید رحمتی شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:43 ب.ظ

سلام ُ من از هم دانشکده ای های شما نیستم ُ ولی مطلبتون جالب بود . تکنیک چرچیل شاید استفاده از زبانی ساده و با صداقت بوده . درست گفتم ؟ ؟ ؟ منتظر جوابتون هستم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد