انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ عمومی دانشجویان رشته مدیریت

خلاقیت سازمانی

  

 خلاقیت سازمانی 

 

 شرکت هایی در اقتصاد نوین موفق خواهند بود که بتوانند بطور مستمر انتظارات مشتریان را برآورده واز آن نیز فراتر روند. بخشی از این معادله نیازمند وجود عناصری از نوآوری و خلاقیت نزد نیروی کار است. 

 بدون مراقبتهای مستمر از بهبود اوضاع  سازمان در یک فرایند؛ پیشرفت جزیی و غیر متمرکز قفل می شود، موقعیتی که برخی از شرکتهای انگلیسی که سابقه درخشانی داشته اند ، دچار آن شده اند.اما شما چگونه می توانید حس خلاقیت خود را پیدا کنید؟

 

1. ایمان داشته باشید که می توانید موفق شوید. وقتی ایمان داشته باشید که می توانید کاری را انجام دهید، ذهن شما خودبه خود راههای انجام آن را می یابد. ایمان به راه حل،دست یابی به آن را آسان می کند. 


2. اجازه ندهید سنتهای دست و پاگیر ، ذهن شما را فلج کند. افکار نو را پذیرا شوید . جستجوگر باشید. راههای جدید را امتحان کنید . در هر کاری که انجام می دهید پیشرو باشید.   


3. هر روز از خودتان بپرسید ((چطور می توانم کارم را بهتر انجام بدهم؟)) شعار جنرال الکتریک ایناست: موفقیت مهمترین محصول ماست! 


4. از خودتان بپرسید ((چطور می توانم بیشتر کار کنم؟)) توانایی یک برداشت ذهنی است. 


5. سئوال کردن و شنیدن را تمرین کنید. انسانهای بزرگ فقط می شنوند و انسانهای کوچک فقط حرف می زنند. 


6. دید خود را گسترش دهید. 

 
7. همه چیز را به پرسش بگیرید. 


8. هر روز را با یک ایده آغاز کنید. 


9. در پایان کار 10 دقیقه بنشینید و فکر کنید که در آن روز کارها چطور انجام داده اید و چگونه می توانستید آن ها را بهتر انجام دهید.در پایان هفته نیز به ایده های خود نظری بیفکنید و ببینید با کدامیک عملا می توانید کنار بیاید.کاملا درست است بیشتر ایده های شما به سادگی انجام شدنی نیست اما شما آنهایی را می خواهید که چنین باشند. 


10. تنوع طلب باشید. 


11. یکی از موانع بر سر راه خلاقیت شخصی ما مسیر عادت شده ای است که برای خود خلق می کنیم.پس خود را از این مسیر بیرون بکشید و راه های جدیدی را بیازمایید. کارهای پژوهشی بخوانید و فقط به رشته تخصصی خود بسنده نکنید آن گاه ببینید و فقط به رشته تخصصی خود بسنده نکنید،آنگاه ببینید چگونه به کار شما ارتباط پیدا می کنند و چگونه می توانید به کمک آنها کار خود را بهبود ببخشید. 

 

منبع :  www.modiraniran.com


[این مطلب توسط خانم  کتایون محمدزاده شکوری برای سایت انجمن علمی مدیریت ارسال شده است.]     



نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:46 ب.ظ

از نکات خوبی که بیان کردید ممنونم
اما به نظرم میشه خیلی عمیق تر هم به بررسی خلاقیت در سازمان پرداخت

موفق باشید

نغمه امینی حاجی باشی جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ب.ظ

نکات خیلی جالب و مفیدی بودن
علاوه بر اینکه ساده بودن این نکات بسیار ظریف بعد کاربردی به اونها بخشیده . ممنون

علی امامی شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:44 ق.ظ

مفید و خیلی پر مغز. تقریباْ خلاصه ای از راه‌های پرورش خلاقیت فردی رو در جهت دستیابی به موفقیت های سازمانی که در کتاب های مختلف مطرح میشه معرفی کرده.
ممنون

گرگانی شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:50 ق.ظ http://knowing.blogfa.com

با سلام، وبلاگ مفید و پر محتوایی دارید خوشحال میشم بتونیم با هم تبادل لینک داشته باشیم. در صورت تمایل میتونید آدرس من رو فقط با نام .:: مدیریت عمومی (مقالات علمی مدیریت ، منابع و سوالات کارشناسی ارشدو...) ::. لینک کنید. منتظر نظرتون هستم. با تشکر[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد